Nasıl Meditasyon Yapılır Temel Bilgiler | Yoga Hareketleri

Nasıl Meditasyon Yapılır Temel Bilgiler

1 yazı görüntüleniyor (toplam 1)
  • Yazar
    Yazılar
  • #8252
    toprak yaylakoltoprak yaylakol
    Katılımcı

    Meditasyon, sakinlik, huzur ve dinginlik duygusu geliştiren eski bir uygulamadır. Kişiyi şimdiki ana geri getirir ve “tanık” denilen şeyi geliştirir – duygulara kapılmadan kendini gözlemleme yeteneği.

    Meditasyon ve yoga pozları özünde birbirine bağlıdır. Her ikisi de yoginin aydınlanmaya giden yolu veya Sekiz Bacaklı Yol (bkz. Sayfa 134) üzerindeki anahtar adımlardır. Tarihsel olarak yoganın fiziksel pozları, yoginin uzun süre rahatsızlık duymadan rahatça oturmasını sağlamak için vücudu meditasyona hazırlamak, rahatlamak ve vücudu açmak için yapılırdı. Günümüzde meditasyon, durup şimdiki anla bir olmak için zaman ayırarak modern yaşamın stresiyle baş etmenin harika bir yoludur.
    Nasıl Meditasyon Yapılır: Temel Bilgiler
    Güzel, pürüzsüz bir göl hayal edin. Şimdi o gölün üzerinden atlayan ve suyun dalgalanmasına neden olan bir taşın hayal edin. Aklın o göldür. Düşünceleriniz yüzeyi sarsan taşlardır. Meditasyon yapmayı öğrendiğinizde, düşünceler, duygular ve koşullar müdahale etmekle tehdit etse bile zihninizi temiz tutmayı ve gölü pürüzsüz tutmayı öğrenirsiniz.

    Hareketsiz oturarak, derin nefes alarak ve zihne odaklanarak bir meditasyon seansı başlatın. Düşünceler ortaya çıkacak. Aç, susuz, yorgun, kızgınsın. Öyle olsun. Zihniniz dolaşır. İzin ver. Buradaki fikir tüm düşünceleri defetmek değil, sadece onları fark etmektir. Bu düşünceleri kendinizden ayrı olarak görün. Onlara tarafsız, yargılayıcı olmayan bir zihniyetle “tanık olun”. Zamanla odak noktanız gelişecektir. Daha kolay bırakacaksınız. Herhangi bir ortamda uygulanabilecek meditasyon becerileri edineceksiniz. İlerideki meditasyon tekniklerinden birini deneyerek başlayın: Farkındalık Meditasyonu, Merhamet Meditasyonu ve Yürüyüş Meditasyonu.
    Başlangıç ​​•

    Meditasyon İpuçları

    Huzurlu hissettiğiniz ve rahatsız edilmeyeceğiniz sessiz bir yer bulun.
    Geleneksel meditasyon zamanı sabahtır çünkü sakin bir yenilenme zamanıdır.
    Bir hafta boyunca her gün beş dakika meditasyon yapmaya başlayın ve her hafta süreyi beş dakika artırın.
    Saati kontrol etmeye devam etmemek için bir zamanlayıcı ayarlayın.
    Uykulu hissettiğinizde veya dikkatinizin dağıldığını hissettiğinizde, farkındalığınızı nefesine geri getirmeye devam edin.
    Meditasyon Pozisyonları

    Bağdaş kurmuş. Bağdaş kurarak oturun ve belinizin hafif, doğal, içe doğru kıvrıldığı bir pozisyon bulmak için pelvisinizi birkaç kez ileri geri sallayın. Sırtınız yuvarlaksa, bir yastık, minder veya katlanmış bir havlu üzerine oturun.
    Bacaklar uzanmış. Önünüzde bacaklarınızı uzatarak yere oturun. Oturma kemikleriniz zemine bağlanana kadar bir yandan diğer yana sallayın. Sırtınızın alt kısmı bu pozisyonda yuvarlaksa ve tamamen dik değilse, bir yastık, minder veya katlanmış bir havlu üzerine oturun.
    Bir sandalyeye oturmuş. Ayak tabanlarınızı yere getirin ve sizi yere indirmelerine izin verin. Başınızın üstüne bir ip takıldığını ve birinin onu nazikçe çektiğini, boynunuzun arkasını ve omurganızı uzattığını hayal edin.
    Diz çökmüş. Ayaklarınızın üstüne oturun veya kalçanızın altına bir yastık koyun.
    FARKINDALIK MEDİTASYONU
    Farkındalık meditasyonu düşüncelerinizi fark etmeyi, onları tanımlamayı ve etiketlemeyi ve ardından onları kök salmalarına izin vermeden bırakmayı içerir. Dikkatli olmak basitçe farkında olmaktır; ve etiketlemek ve sonra serbest bırakmak, bırakmaktır. Dikkatli olmak ve bırakma, yoga zihniyetinin iki temelidir ve gün boyunca sakin ve mevcut durumda kalmak için uygulanabilecek basit uygulamalardır.

    Teknik: Rahat bir pozisyon bulun. Vücudunuzdaki hisleri hissedin. Sonra düşüncelerinizi ve hislerinizi fark etmeye başlayın. Düşünceler zihninizde dolaşırken, onları etiketlemeye başlayın: Planlama. Endişe verici. Düşünme. O halde bırak gitsinler. Zihnin dolaşması doğaldır, bu yüzden sinirlendiğinde hayal kırıklığına uğramaya direnmeye çalışın. Elinizdeki göreve geri dönün: farketme, etiketleme ve bırakma. Baştan sona nefesinize odaklanın.

    ŞİRKET MEDİTASYONU
    Merhamet meditasyonu, kendinize ve başkalarına barış getirmenin harika bir yoludur. Bu, tüm insanlarla bağlantılarınızı, hepimizin eşit olduğumuzu ve hepimizin aynı bütünün parçası olduğumuzu kabul etmek için anlamlı bir egzersizdir.

    Teknik: Rahat bir pozisyonda oturarak başlayın. Yavaşça nefes alıp verin. Kendinizi hazır hissettiğinizde, sessizce güvende olabilir miyim sözlerini tekrarlayın. Mutlu olabilir miyim? Sağlıklı olabilir miyim? Rahatlıkla yaşayabilir miyim? Bu cümleleri zihninizde nazikçe tekrarlayın. (Başka dileklerin varsa, yerine koy.) Sonra, bir arkadaşını veya sevdiğin birini düşün. Aklınızda ve kalbinizde onlarla birlikte, güvende olmanızı tekrarlayın. Mutlu olasın. Sağlıklı olmanı dilerim. Kolay yaşayabilirsin. Öyleyse hayatınızdaki tarafsız bir kişiyi düşünün – bir komşu, otobüs şoförünüz, kasanın arkasındaki kişi – ve bu cümleleri aklınızda tutarak tekrarlayın. Ardından, çatışmaya girdiğiniz birini düşünün. Aynı kelimeleri zihninizde hayal ederek tekrarlayın. Son olarak, tüm evreni zihninizde hayal edin ve meditasyon yapın: Tüm varlıklar güven içinde yaşasın, mutlu olsun, sağlıklı olsun, rahat yaşasın.

    YÜRÜYÜŞ MEDİTASYONU
    Yürüyüş meditasyonu, yolculuğun varış noktasından daha önemli olduğu yönündeki yogik inancı sembolize eder. Yogiyi, izinsiz girmekle tehdit edebilecek diğer düşüncelere veya endişelere direnirken hareketlerine, çevrelerine ve deneyimlerine dikkat etmesi için eğitir.

    Teknik: İdeal olarak açık havada rahat bir pozisyonda durun. Vücudunuzun her mikro hareketini fark ederek yavaşça yürümeye başlayın. Birkaç dakika sonra hızınızı yavaşlatın ve her adıma konsantre olun. Her adımda ayağınızın tabanının yere nasıl bağlandığına dikkat edin. Zihniniz dolaşırken, mevcut olun ve bedeninizdeki deneyimin ve duyumların farkında olun. Vücudunuzu herhangi bir gerginlik için tarayın; ve onu keşfettiğinizde, vücudunuzun o bölümünü aktif olarak serbest bırakın. Bakışlarınızı sakin ve sabit tutun ve nefesinizi eşit tutun ve odaklanmanızı yürüme eylemine ve bedensel hislere vermeye devam edin.

    • Bu konu 1 hafta 4 gün önce önce toprak yaylakoltoprak yaylakol tarafından değiştirildi.
1 yazı görüntüleniyor (toplam 1)
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.
Başa dön tuşu