Meditasyon Uygulaması | Yoga Hareketleri

Meditasyon Uygulaması

1 yazı görüntüleniyor (toplam 1)
  • Yazar
    Yazılar
  • #5285
    yogahareketleriyogahareketleri
    Anahtar yönetici

    Bu yazıda tartışıldığı gibi, meditasyon, yaşamınızda bir sakinlik, tatmin ve esenlik duygusunu geliştirmek için ideal bir araçtır ve gerçek ilahi doğanızı tanımanın tek yoludur, Sat-Chit-Ananda – her zaman- var olan, her zaman bilinçli, her zaman yeni mutluluk.

    İlk olarak, zihni meditasyon için odaklamanın temel yollarını keşfedeceğiz. Ardından, konsantrasyonunuza odaklanmanıza, omurganızdaki enerjiyi uyandırmanıza, gelişmiş prana akışını teşvik etmek için çakralarınızı ayarlamanıza ve olduğunuzu kabul ederek doğal nefesinizle meşgul olmanıza yardımcı olacak bir dizi egzersiz sunacağız. özünde, evren ile bir arada. Son olarak, bu kitaptaki diğer tüm egzersizlerin öncülük ettiği anahtar uygulama olan Nihai Mutluluk Yoga Meditasyonunun sanatını ve uygulamasını sunacağız.

    Bu meditasyon uygulamalarının çoğunu olabildiğince sık (haftada en az üç kez) yapabilirseniz, yakında dış dünyadan tamamen bağımsız olan derin bir yaşam sevinci yaşayacaksınız.
    Etkili meditasyon için zihni odaklamak, onun huzursuz olmasına veya her yöne dağılmasına izin vermemek ve bunun yerine onu tek bir odak noktasına tutmak demektir. Konsantrasyonun kendisi dikkat alanının daralmasıdır ve zihni tek noktaya getirir.

    Şimdiki, hızlı tempolu teknolojik çağımızda, şeyler genellikle içsel yansımadan ziyade dışa doğru eyleme ve sürekli arayışa yönelme eğilimindedir. Böylelikle, dünya zihnimizi ve duyularımızı sürekli aktif ve meşgul tutar ve gerçek kimliğimizin veya yaşamdaki manevi hedefimizin herhangi bir duygusunu kolayca kaybedebiliriz.

    Meditasyon bir kuş gibidir. Uçmak için eşit derecede güçlü iki kanada ihtiyacı var: bir tarafta yaşamın ruhsal amacına dair sürekli farkındalık – gerçek iç doğamızın ilahi olduğunu fark etmek – ve diğer tarafta odaklanmış bir zihin. Zihninizi sürekli olarak dışa doğru hareket etme alışkanlığından kurtulmak için eğitene kadar, meditasyonda çok az ilerleme kaydedeceksiniz.

    Burada, Yoga Meditasyon uygulamanızı ve genel olarak yaşam kalitenizi geliştirmek için zihni odaklamak için en etkili araçlar dizisinin temelini takip edin. Ana teknikler:

    • Nefes alma – yogada, zihni odaklamak için en sık kullanılan araç nefesdir. Bir fısıltı duymak için yoğun bir şekilde konsantre olduğunuzda ne olduğunu düşünün; nefesin durur. Bu, zihnimizin ve nefesimizin ayrılmaz olduğunu gösterir.

    • Görselleştirme – görselleştirmede, duyu, nesne ve zihin bir araya getirilerek zihnin odaklanabileceği bir iç imge oluşturulur.

    • Mantralar ve ilahiler – mantralar, zihinsel enerjimize odaklanarak üzerimizde güçlü etkileri olan kutsal seslerdir; mantralar söylemek zihni odaklanmış bir konsantrasyona doğru çeker.

    • Sürekli bakma – mum alevi, Om sembolü veya manevi bir ustanın resmi gibi bir nesneye yoğunlaşmak zihni içe doğru odaklar.
    Kalbi açmak

    Sevgi, ruhsal farkındalığın en yüksek hali ve nihai hedefidir. Bu nedenle Yoga Meditasyonu sırasında kalbinizi açmanız ve zihninize odaklanmanız gerektiği mantıklıdır. Sevgi ve bağlılık olmadan, meditasyon pratiğiniz mekanik, kuru ve çok az değerli olacaktır. Sevgi ve bağlılıkla meditasyon yapmak, zihni salt entelektüel bilginin ötesinde, gerçek bilgeliği oluşturan mutlu benliğin deneyimine götürebilir. Çünkü aşk, içinizdeki ilahidir. Sevgi sizin iç kaynağınız ve potansiyelinizdir. Aşk senin gerçek doğan.

    Öyleyse sevgiyi nasıl geliştirebilirsiniz? Bir bahçe düşünün: çiçek yetiştirmek için önce bir alan yaratmanız gerekir. Ve böyledir aşkla; Önce, kalbinizden tutku, bağlılık, öfke, açgözlülük ve korkunun karışık otlarını temizlemeniz gerekir. Kalbinizin toprağı daha sonra herkes için şefkat, özen ve anlayış geliştirerek sulanmalı ve döllenmelidir. Daha sonra, ihale ve bağlılık filizleri filizlendiğinde, onları bencil egoizmin böceklerinden uzak tutmalısınız.

    Ay’ı sadece güneşten yansıyan ışık ışınlarıyla görebildiğiniz gibi, aynı şekilde ilahi olanı da yalnızca sevgi ışınları ile görebilirsiniz. Kara bulutlar kalbinizi açarak ve içinizdeki ilahi sevgiyi geliştirerek dağılır. O zaman kendinizde olduğu gibi aynı tanrısallığın başkalarında da bulunduğunu fark edeceksiniz.
    Nefes
    Zihninizi şimdiki anda tutmanın oldukça etkili bir yolu, ona burun deliklerinizden sürekli olarak içeri ve dışarı akan nefesi izlemenin zihinsel nesnesini vermektir.

    Nefes alırken ve nefes verirken dikkatinizi karnınızın yükselip alçalmasına veya göğüs kafesinin genişlemesi ve kasılmasına odaklayarak nefese konsantre olabilirsiniz. Tam Yogik Nefesi (96–7. Sayfalara bakın) bu hareketin farkında olunmasına yardımcı olabilir.

    Alternatif olarak, burun deliklerinize girdiği noktadaki nefes hissine odaklanmak faydalı olabilir. Bu, örneğin, Hong Sau tekniğinin temelidir.. Bu meditasyonda, zihnin çok durgun olduğu nefesler arasında doğal olarak oluşan boşlukları izlemeye devam edersiniz. Zihninizi bu şekilde nefesle birleştirdiğinizde, zihin şimdiki ana odaklanmış kalmaya başlayacaktır.

    Nefesle çalışmanın başka birçok yolu vardır, örneğin belli sayıda nefes alıp vermeyi saymak ve bunun vücudunuzun belirli bölgelerine gittiğini görselleştirmek gibi, ancak tüm nefes teknikleri, zihne belirli bir nesne vermek gibi aynı öncülde çalışır. odaklanmak için.
    GÖRSELLEŞTİRME
    Görselleştirme, zihninizi belirli bir sahneye taşırken, zihninizi ister sakin bir sahne, ister prana veya çakralarınızın görsel bir temsili, manevi bir rehber veya başka herhangi bir pozitif imge getirerek, zihninizi meditasyon için odaklamanıza yardımcı olacak güçlü bir araçtır ve olumlu niyetle orada oturmasına izin verir.

    Görselleştirmeyi kullanırken olabildiğince rahat olmanız önemlidir. Alakalı resimleri olabildiğince canlı bir şekilde zihninizde oluşturun. Her ayrıntıya dikkat edin. Görselleştirme ne kadar gerçekçi olursa, o kadar iyi sonuçlar alırsınız. Ancak insanların görüntüleri farklı şekillerde aldığını unutmayın. Örneğin, izlenimlerinizi resimler yerine fiziksel duyumlar, duygular veya düşünceler yoluyla alabilirsiniz. Öyleyse, görüntüleri “göremediğiniz” için izleniminizi göz ardı etmeyin. Görselleştirmeniz, deneyim ne şekilde olursa olsun geçerlidir. Örneğin, cildinizdeki güneşin sıcaklığını hissetmek veya vücudunuzdaki hücreleri iyileştiren ışığı hissetmek, rengi ve ışığı görselleştirmek kadar yararlı olabilir. İlerleyen sayfalarda görselleştirme içeren meditasyon uygulamaları içindeki örnekler, 3. Adımda zihninizde bir mum alevi resmettiğiniz burada ruhani gözün iç ışığını görmeniz istenir.
    Zihninizi sakinleştirmek ve odaklamak için basit görselleştirme

    Bu basit görselleştirmeyi düşüncelerinizin dağınık hissettiği ve şimdiki ana geri dönmek istediğiniz her an kullanabilirsiniz. Sakin, sessiz bir yerde rahat bir şekilde oturmak, zihninizi şimdiki ana getirmek için birkaç derin nefes alarak başlayın. Kendinizi sahilde çıplak ayakla yürürken hayal edin. Akşamın erken saatleri ve beyaz kum hala günün güneşinden ılıktır. Yukarıda gökyüzü derin maviye dönüyor. Güneş batmaya başladığında ufukta turuncu, kırmızı ve mor tonları görülür. Denizden yuvarlanan dalgaları dinleyin ve ayaklarınızda köpüklü ve köpüklü beyaz kumlara çarpın. Ayak parmaklarınızın arasındaki ılık, ıslak kumu hissedin. Tuzlu suyu kokla. Denizden gelen yumuşak esintiyi teninizde hissedin. Bir martının uzak ağlamasını dinleyin. Solunuzda büyük bir kaya var. Yavaşça ona doğru yürüyün, üzerine oturun ve gözlerinizi kapatın. Şu anda büyük bir huzur ve sükunet hissediyorsunuz, tüm hayata bağlı olma hissi. Mümkün olduğu kadar uzun süre bu iç huzura dalın ve keyfini çıkarın.
    MANTRALAR VE İLAHİ
    Bir mantra ezbere okumak, zihni odaklamanın en güçlü yollarından biridir. “Zihni koruyan veya özgürleştiren” için Sanskritçe’den türetilen bir mantra, zihni dönüştürebilen parlak bir enerjiye sahip benzersiz ve kutsal bir sestir (harf, hece, kelime veya cümle).

    Tıpkı beyaz bir kumaşın ıslatıldığı boyanın rengini alması gibi, zihin de okunan mantranın kutsal ses titreşiminin niteliklerini emer. İster sessizce kafanızın içinde söyleyin, ister fısıldayın veya yüksek sesle söyleyin, mantralar zihni içselleştirmeye ve okuyucunun bilincini dönüştürme yeteneğine sahip olmaya yardımcı olur.

    Bir mantrayı okuma uygulamasına japa (tekrar) denir. Doğru bir şekilde uyguladığınızda, dikkatli farkındalık ile, japa yavaş yavaş sakinleşecek ve zihninizi bütünleştirecek, böylece farkındalığınız mantra ile titreşecek. Bu doğal olarak sizi meditasyonda daha derin bir sükunet durumuna götürür, burada gerçek ilahi doğanızda dinlenmek için zihnin ötesine geçersiniz.

    Mantralar yüksek sesle söylendiğinde, sürekli tekrarlanarak üretilen ritmik titreşimler, beş kılıfın dengesiz titreşimlerini düzenler (bkz. Sayfa 30–33). Bu tür ilahilerin yüksek sesle başlaması ve ardından yavaş yavaş yumuşaması en iyisidir, ta ki sessiz, iç ilahiye dönüşene kadar.

    Tüm ses titreşimlerinin kaynağı ve muhtemelen en iyi bilinen mantra, Om veya Aum olarak bilinen kutsal İlkel Yaratıcı Titreşim ve İlahi Güç’dür. Om’un samimi tekrarı, yüce gerçekliğinkilere karşılık gelen düşünce dalgaları üretir. Yedi çakranın her biriyle ilişkili tohum mantralarını kullanmak konsantrasyonu ve enerji seviyelerini artırır. Hum (“hoom” olarak telaffuz edilir) mantrası, olumsuzluğu yok eden ateşli bir enerjiye sahip olmanın yanı sıra diğer tüm mantraların gücünü geliştirir ve korur. Ve Hong Sau mantrası zihni sakinleştirir ve çakralarınızdaki enerjiyi uyandırmaya yardımcı olur. Mantra ne kullanırsa kullansın, zihnin içe dönmesine ve dolayısıyla çok daha sakin olmasına yardımcı olacaktır.
    STEADY GAZING
    Tratak olarak bilinen aşağıdaki konsantrasyon egzersizi herhangi bir zamanda yapılabilir. Dolaşan zihni sabitler ve iradeyi artırır. Sanskritçe kelime olan Tratak, “bir nesneye sürekli göz kırpmadan bakmak” anlamına gelir. Burada bir aleve bakmanızı öneriyoruz, ancak pozitif çağrışımları olan başka herhangi bir nesneyi de kullanabilirsiniz.

    1 Önünüzde yaklaşık bir kol boyu kadar yanan bir mumla, yaklaşık göğüs hizasında, karanlık bir odada rahat bir meditasyon duruşunda oturun.

    2 Gözleriniz yorulana kadar, hem bakışınızı hem de zihinsel odağınızı alevin en parlak olduğu orta noktaya, gözlerinizi kırpmadan, olabildiğince uzun süre sabitleyin. Başlangıçta, sadece bir dakika kadar pratik yapın, ardından belirli bir süre içinde birkaç dakikaya yükseltin.

    3 Gözlerinizi kapatarak ve alevi kaşlarınızın arasındaki boşlukta bir dakika boyunca gözünüzde canlandırarak bitirin. Ardından, tüm süreci iki kez daha tekrarlayın. Çalışmanızı bitirdiğinizde, avuç içlerinizi ısınana kadar birbirine sürün. Rahatlamak ve yatıştırmak için gözünüzün üzerine yerleştirin. Ardından kendinizi hazır hissettiğinizde ellerinizi indirin.

1 yazı görüntüleniyor (toplam 1)
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.
Başa dön tuşu